Algemene voorwaarden

Je privacy is voor EKbeauty van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de privacywet. Dit betekent dat je gegevens veilig bij ons zijn en dat wij ze altijd netjes gebruiken. In deze privacyverklaring leggen we uit wat we bij de webwinkel www.ekbeauty.be allemaal doen met informatie die we over jou te weten komen.

Als je vragen hebt, of wilt weten wat we precies van jou bijhouden, neem dan contact op met Ekbeauty.

Gebruik van persoonsgegevens
Bij het gebruiken van onze webwinkel krijgen wij de volgende informatie over jou:

  • Naam, adres en woonplaats

  • Telefoonnummer

  • Factuuradres

  • Emailadres

  • Betalingsgegevens

  • IP-adres

De wet noemt dit ‘persoonsgegevens’ en zegt dat we die alleen mogen gebruiken als we precies uitleggen waarom en met welke reden. Dit lees je hieronder.

Wij geven je persoonsgegevens niet aan andere bedrijven of instanties, behalve als dat nodig is voor de webwinkel of als de wet zegt dat dat moet. Een voorbeeld is dat we bij een vermoeden van fraude aangifte mogen doen bij de politie.

Je account
Bij bepaalde onderdelen van onze webwinkel moet je je eerst registreren. Je moet dan informatie over jezelf opgeven en een gebruikersnaam kiezen. Daarmee maken wij een account, waarop je kunt inloggen met die gebruikersnaam en een zelfgekozen wachtwoord. Wij bewaren deze informatie zodat je ze niet steeds opnieuw in hoeft te vullen en zodat we je makkelijker kunnen benaderen als dat nodig is bij de webwinkel.

We bewaren deze informatie zo lang als je account bestaat. Je kunt via jouw account informatie aanpassen wanneer je dat wilt.

Afhandelen bestelling
Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, gebruiken wij je persoonsgegevens om deze netjes af te kunnen handelen. Wij mogen je persoonsgegevens dan aan onze bezorgdienst geven om de bestelling bij jou te laten bezorgen. Ook krijgen wij informatie over je betaling van je bank of creditcardmaatschappij.

We bewaren deze informatie zo lang als nodig is om de bestelling af te handelen, en daarna totdat de garantie is verstreken. Sommige informatie bewaren wij langer omdat dat van de wet moet. Wij moeten bijvoorbeeld bewijs van je aankoop en je factuur zeven jaar bewaren van de Belastingdienst.

Retourneren & Servicekosten

Bij het retourneren van een pakket wordt 5% van het volledige bedrag van het pakket in rekening gebracht als servicekosten. Deze kosten dekken administratieve verwerking en eventuele transactiekosten. Het resterende bedrag wordt terugbetaald na ontvangst en controle van het geretourneerde pakket, als er verzendkosten is betaald wordt deze ook afgetrokken van het volledig bedrag.

Hier is een verduidelijkte en beknopte versie van de algemene voorwaarden voor het verplaatsen, annuleren of niet komen opdagen bij een afspraak:


Algemene Voorwaarden voor Afspraken

  1. Verplaatsen of Wijzigen van Afspraken

    • Tot 48 uur voor de behandeling: U kunt uw afspraak kosteloos verplaatsen of wijzigen via e-mail.

    • Binnen 24 uur voor de behandeling: Bij annulering of wijziging binnen 24 uur wordt 50% van de behandelingsprijs in rekening gebracht. U kunt de andere 50% gebruiken voor een nieuwe afspraak binnen 30 dagen, mits het voorschot al betaald is.

    • Geen terugbetaling van voorschot: Het voorschot wordt niet terugbetaald, maar kan verplaatst worden naar een nieuwe afspraak binnen 30 dagen.

  2. No-show en Te Laat Komen

    • Niet verschijnen: Als u niet op uw afspraak komt, wordt het volledige bedrag van de behandeling in rekening gebracht, plus een boete van €20 per 30 minuten van de gereserveerde tijd.

    • Te laat komen: Als u te laat bent, wordt de behandelingsduur ingekort, maar de kosten voor de volledige behandeling worden wel aangerekend. De schoonheidsspecialiste bepaalt of de behandeling alsnog door kan gaan.

  3. Annulering van Afspraken

    • In geval van ziekte: verwittig ons dan zo snel mogelijk vie e-mail. Hou er echter rekening mee dat je bij een annulatie van minder dan 48 uur je voorschot in rekening wordt gebracht.

      Annuleer je minder dan 24 u op voorhand? Of kom je niet opdagen voor je afspraak? Dan zijn wij helaas genoodzaakt om de volledige behandeling in rekening te brengen, ongeacht de reden (ziekte, corona, panne…).

      Als je tijdig (minstens 48 uur op voorhand) annuleert, dan kan je het betaalde bedrag gebruiken voor een nieuwe afspraak. Er worden geen voorschotten terugbetaald.

  4. Cadeaubonnen

    • Geldigheid: Cadeaubonnen zijn 1 jaar geldig.

    • Annuleren met Cadeaubon: Als u binnen 48 uur annuleert, vervalt de cadeaubon.

    • Cadeaubon niet aanwezig: Indien u zonder cadeaubon komt, wordt de behandeling alsnog in rekening gebracht.

    • Cadeaubon met naam: Als de cadeaubon met uw naam niet meer geldig is, kan deze niet meer gebruikt worden.

  5. Aantal Wijzigingen

    • Afspraken kunnen maximaal twee keer gewijzigd worden. Na twee wijzigingen wordt het voorschot ingetrokken, of worden er extra transactie- of administratiekosten van €35 in rekening gebracht.

  6. Behandelingsduur

    • Te laat komen: Als u te laat komt, kan de behandeling ingekort worden. De volledige kosten van de behandeling worden echter altijd aangerekend, zelfs als de behandeling niet volledig kan worden uitgevoerd.


Belangrijk:

  • Alle annuleringen en wijzigingen moeten per e-mail worden doorgegeven.

  • Bij niet-naleving van de voorwaarden kunnen verdere stappen worden ondernomen.


Deze versie biedt duidelijke en beknopte informatie over de annulerings- en wijzigingsvoorwaarden. Laat het me weten als je verdere aanpassingen wilt maken!

Reclame
Wij willen jou graag reclame sturen over aanbiedingen en nieuwe producten of diensten. Dit doen wij:

  • per e-mail

  • via social media

Je kunt op ieder moment bezwaar maken tegen deze reclame. Elke e-mail bevat een afmeldlink. Je kunt ons blokkeren of de afmeldoptie gebruiken.

Contactformulier en nieuwsbrief
Met het contactformulier kun je ons vragen stellen of aanvragen doen. Daarbij moet je bepaalde informatie invullen. Deze bewaren wij tot we zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie en zes maanden daarna. Zo kunnen we bij vervolgvragen de informatie er makkelijk bij pakken. Ook kunnen we zo onze klantenservice trainen om nog beter te worden.

Je kunt je abonneren op onze nieuwsbrief. Hierin lees je nieuwtjes, tips en informatie over onze producten en diensten. Dit abonnement kun je op ieder moment opzeggen. Iedere nieuwsbrief bevat een afmeldlink. Via je account kun je dit ook doorgeven. Je e-mailadres wordt alleen met je toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees.

Delen van gegevens met derden
Wij geven je persoonsgegevens onder geen voorwaarde aan andere bedrijven of instellingen, behalve als dat nodig is voor onze webwinkel of als wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf).

Sommige partners zijn gevestigd buiten de Europese Unie. In onze webwinkel zijn social media buttons opgenomen. Hiermee verzamelen de beheerders van deze diensten je persoonsgegevens.

Cookies
Onze webwinkel gebruikt cookies. Cookies zijn kleine bestandjes waar we informatie in kunnen opslaan zodat je die niet steeds hoeft in te vullen. Maar we kunnen er ook mee zien dat je ons weer bezoekt.

Wanneer je onze webwinkel voor het eerst bezoekt, tonen wij een melding met uitleg over cookies. Als je daarna onze webwinkel verder gebruikt, nemen wij aan dat je geen bezwaar hebt tegen de cookies.

Je kunt via je browser het plaatsen van cookies uitschakelen, maar sommige dingen van onze webwinkel werken dan niet goed meer.

Met andere bedrijven die cookies plaatsen hebben wij afspraken gemaakt over het gebruik van de cookies. Toch hebben wij geen volledige controle op wat zij zelf met de cookies doen. Lees dus ook hun privacy verklaringen.

Beveiliging
Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang.

Links

De website en webshop van Ek Beauty kunnen hyperlinks naar andere websites bevatten. Deze websites kunnen geheel onafhankelijk van EkBeauty opereren, zonder dat Ek Beauty ook maar enige zeggenschap over deze website(s) heeft. Ek Beauty is nimmer aansprakelijk voor de inhoud van de informatie die wordt verstrekt of verkregen door of via deze websites. Evenmin is Ek Beauty aansprakelijk voor enig ander gebruik van deze websites.

Wijzigingen in deze privacyverklaring
Wanneer onze webwinkel wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen ook apart aan te kondigen.

Inzage en wijzigen van je gegevens
Als je vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben, kun je altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens hieronder.

Je hebt de volgende rechten:

  • uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen

  • inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben

  • het laten corrigeren van fouten

  • het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens

  • intrekken van toestemming

  • bezwaar maken tegen een bepaald gebruik

Let op dat je altijd duidelijk aangeeft wie je bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.

Klacht indienen
Als je vindt dat wij je niet op de juiste manier helpen, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens..

TERUGBETALING/ VAN GEDACHTEN VERANDEREN
Individuele resultaten, tijdsspanne en genezing + behalen van resultaten kunnen variëren per klant. Het is de klant zijn/haar verantwoordelijkheid om zijn/haar huid thuis te onderhouden door middel van efficiënte en aangeraden thuis producten, ook om het gegeven advies op te volgen de dag van de behandeling (nazorg formulier + mondeling advies). Terugbetalingen worden NIET geaccepteerd voor ontevredenheid/ het van gedachten veranderen van behandelingen, services of producten. Je betaalt voor de gereserveerde tijd, product gebruik en alle andere onkosten die van toepassing zijn voor je aangeboden behandeling. Terugbetalingen zullen NIET uitgevoerd worden voor eender welke reden (inclusief: plotse allergieën, reacties op de huid, niet behaalde resultaten,…). Wanneer je een aangekocht product defect aantreft, zullen we je een nieuw product bezorgen of een terugbetaling uitvoeren, mits je het defecte product terug bezorgt aan ons. Dit dient persoonlijk te gebeuren (op locatie) of per post (Bpost, met verzekering bij verzending!), de onkosten voor het verzenden per post zijn voor de klant. Het herroepingsrecht geldt 14 dagen én enkel voor aankopen die via de webshop gebeurden. Deze geldt ook voor de KUUR sessies, pakket is aangekocht en geopend.